Page content

article content

Het IMU Online Marketing Event 23 en 24 maart 2018 en Kunstmatige Intelligentie

Zojuist terug van twee dagen onderdompelen in online marketing. Met online marketing wordt bedoeld dat al je marketingactiviteiten via het internet gaan. Dat gaat voornamelijk via de website of via de Social Media (Facebook, Instagram, etc.) kanalen.

Voor elke ondernemer is het belangrijk om je boodschap kenbaar te maken aan je zelf gekozen doelgroep. Altijd belangrijk om technieken te leren om de juiste doelgroep te bereiken met een goede boodschap wat in ieder geval als kenmerk heeft ‘goede waarde’.

Aangezien ik hier vanaf januari 2018 intensief mee bezig ben, was dit mijn eerste kennismaking met de zogenaamde ‘goeroes’ op online marketing gebied. Zeg maar voor mij specifiek: a whole new ballgame!

En wat ik de afgelopen twee dagen heb gehoord moet nog even indalen, want wat gaan wij een andere tijd tegemoet. En ik snap dat het voor sommige branches een geweldig positieve uitdaging gaat worden met als hoofdtechniek: Kunstmatige Intelligentie, in het Engels AI, Artificial Intelligence.

Kunstmatige intelligentie is technologie die menselijke prestaties probeert na te bootsen door te leren, zijn eigen conclusies te trekken, complexe inhoud te kunnen begrijpen en natuurlijke dialogen met mensen aangaat, menselijke cognitieve prestaties verbetert of mensen vervangt bij de uitvoering van niet-routinematige taken (http://3bplus.nl/wat-artificial-intelligence-ai-een-introductie/).

Zelfrijdende auto’s en spraakherkenning zijn toekomstige applicaties die snel naderen, maar dat is nog maar een heel klein puntje van een enorme pizza die wij nu al niet meer kunnen overzien wat voor een impact dat gaat hebben op ons als mensheid.

Met deze intelligentie zal de klant in het middelpunt van de belangstelling komen te staan en wordt hem/haar alleen die zaken aangeboden die interessant zijn voor hem/haar.

En nu komt het, hoe gaat de fitness branche reageren op deze ‘niet meer te negeren’ techniek? Hoe gaan wij onze klanten (lees: jou) benaderen en trainen? Ik ga eens even ‘out of the box’ en zie een geweldig belang voor onze branche voor wat betreft het thema ‘gezondheid en vitaliteit’. En ik durf zelfs zo ver te gaan, dat het niet eens meer een eigen keuze wordt!

In 2030 hebben we een uitgebreid profiel van jou in de vorm van persoonlijke data (bankgegevens, patiënten dossier, paspoort, rijbewijs, etc. die jezelf beheert, in de vorm van een onderhuidse RFID-chip).

Jij komt binnen en wordt van onder tot boven gescand op eventuele klachten en blessures, of je voldoende hersteld bent van de vorige training, of je de juiste macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten) en micronutriënten (vitamines en mineralen) hebt genomen (ligt aan doelstelling die bekend is in de data). Deze informatie leidt eventueel tot het automatisch bestellen van bepaalde voedingsproducten en supplementen die je de volgende dag in huis hebt. Dit alles is binnen dertig seconden gedaan.

Bij akkoord bevinding geeft het programma aan wat het beste is voor jou op dat specifieke moment. Een programma is daarvoor perfect afgesteld op jou als individu, zodat de juiste training aangeboden kan worden. De training is weinig belastend voor je en duurt maximaal 30 minuten. Tijdens de training zal weer nieuwe data (via chip) aangemaakt worden, zodat er precies berekend kan worden of de doelstellingen gehaald zijn voor die dag.

-Bij niet akkoord bevinding kan er aan de hand van de ontvangen informatie hulp ingeschakeld worden in de vorm van bijvoorbeeld artsen, fysiotherapeuten en/of andere hulpverleners. Hierbij wordt er direct een afspraak gemaakt met de desbetreffende instantie-.

Tijdens de training wordt er een ‘post workout maaltijd’ bereid die volledig op jou is afgestemd met de juiste calorieën en voedingswaardes. Dit moet binnen één minuut worden ingenomen voor het beste resultaat.

Na de training wordt automatisch de volgende afspraak in je agenda gezet die afhangt van de benodigde optimale hersteltijd (in trainingstaal, supercompensatie). Dat moment is het beste moment voor de volgende trainingsprikkel.

Bij het verlaten van de trainingsruimte worden de zogenaamde credits afgetrokken van het totaal en direct geïncasseerd ten gunste van de sportstudio. De auto komt vervolgens aanrijden en je stapt in om naar de volgende afspraak te gaan.

Je lichaam wordt continu gecontroleerd op afwijkingen. Mocht de hersteltijd langer duren, dan zal de afspraak automatisch verzet worden naar een andere datum.

Persoonlijke data is hier het sleutelwoord en ik verwacht dat alle technieken zo slim worden, dat obesitas en veel chronische ziektes verdwijnen. Fysieke training en goede voedingswaardes zullen ontzettend belangrijk worden en aan de hand van direct te verkrijgen data het aantal fysieke trainingen bepaald gaan worden. De ene persoon zal hooguit twee keer per week trainen, terwijl de andere persoon vijf keer per week moet gaan trainen. Je hebt dus geen vrije keuze meer. Ook een dieet is hierin verplicht.

Gezondheid wordt een basisvoorwaarde die bepalend is voor bijvoorbeeld de zorgpremie. Bij het niet houden aan deze basisvoorwaarde volgen sancties met dus verhoging van zorgpremies, maar bijvoorbeeld ook verhoging van sportstudio contributies.

Ik heb niet gelogen hè met dat ‘out of the box’ denken. En toch bekruipt mij een gevoel, dat ik er niet eens zo heel ver naast zal zitten. Net zoals de andere mensen die ik vandaag heb gesproken, is deze technologie zeer geraffineerd, maar ook zeer zeker beangstigend.

Ik hoor graag je reacties via Facebook of hieronder aan dit artikel.

 

 

 

 

 

Richard van Beek
Mijn naam is Richard van Beek, eigenaar van de sportstudioketen Personal Switch.Getrouwd en vader van 2 dochters.Op mijn 30ste levensjaar pas echt mijn passie gevonden, vervolgens volledig omgeschoold en ruim 17 jaar in het betaalde voetbal gewerkt als performance coach.Daar ligt ook mijn kennis en mijn affiniteit.Graag wil ik met mijn studiomodel zoveel mogelijk mensen coachen op het gebied van gezondheid en prestatievermogen.Dat doe ik met 2 soorten methodes: EMS-training met de miha bodytec en de 10-daagse sportvastenmethode.Deze actieve bovenstaande methodes combineer ik met heel veel informatie te delen over hoe nu het menselijk lichaam werkt en wat echt belangrijk is om te weten.

Comment Section

0 reacties op “Het IMU Online Marketing Event 23 en 24 maart 2018 en Kunstmatige Intelligentie

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Phoenix WebsitePhoenix Website